دختری به نام ال...

اینجا یک جزیره است. جزیره من! جایی که من در آن زندگی کرده و افکار و عقایدخود را به قلم می آورم

دختری به نام ال...

اینجا یک جزیره است. جزیره من! جایی که من در آن زندگی کرده و افکار و عقایدخود را به قلم می آورم

برای عرض تبریک

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سی اُمین جشنواره فیلم فجر امسال به فیلم " در جستجوی پلنگ ایرانی" رسید.

این افتخار بزرگ رو اول از همه به  آقایان فتح الله امیری، دکتر باقر نظامی بلوچی و دکتر محمد صادق فرهادی نیا، و در نهایت به جامعه محیط زیست ایران تبریک عرض میکنم.

امروز صبح تو کوچه ما...

امروز صبح با یه صحنه خیلی جالب روبه رو شدم. تو کوچمون دو تا ماشین روبه روی هم پارک کرده بودن و روی کاپت جلوی هر دو تا ماشین یه گربه نشسته بود! 

گربه ها اصولا تو زمستون به دلیل فرار از سرما یا زیر ماشین ها پناه میبرن یا روی کاپت ماشین.

دلیلش هم واضحه به خاطر جذب گرمای موتور خودرو.

دوستان عزیز لطفا هروقت ماشینتونو استارت میزنین سریع شروع به حرکت نکنین. یه چند دقیقه ای صبر کنید! شاید یه گربه از سرما پناه برده باشه زیر ماشین شما.

 البته این که میگم صحنه جالبی بود به این دلیله که تو یه لحظه هر دو تا گربه زل زدن تو چشای هم و منم تو چشای جفتشون!!!

در جستجوی پلنگ ایرانی

دیروز برای اولین بار یک فیلم مستند مربوط به حیات وحش ایران در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد و به بخش مسابقه فیلم فجر راه پیدا کرد.


فیلم مستند " در جستجوی پلنگ ایرانی" حاصل 6 سال تلاش و پژوهش جمعی از کارشناسان و محققان محیط زیست یا بهتره بگم حیات وحش ایران بوده و مهمترین هدفش آگاهسازی عموم مردم از وضعیت نه چندان مطلوب پلنگ ایرانی است.


همینجا داخل پرانتز لازمه بگم که متاسفانه طی چند سال اخیر ما با مسئله انقراض شیر ایرانی و ببر مازندران روبه رو بودیم! مسئله ای که براحتی نمیشه از کنارش گذشت و هم اکنون این اتفاق برای پلنگ ایرانی در حال وقوع است. 


در قسمت نخست، این مجموعه به بررسی چگونگی تصویربرداری از پلنگ ایرانی در البرز مرکزی، وضعیت پلنگ، طعمه ها و رقبای آن و نمایش برخی از رفتارهای پلنگ می پردازد.


از تمام دوستداران، علاقمندان و محققان محیط زیست ایران دعوت میکنم که این مستند زیبا رو از دست ندهند. 


من در اکران اول این فیلم که دیروز 5شنبه 13 بهمن ماه 1390 ساعت 14 در سینما آزادی سالن شهر قصه بود، حضور داشتم و واقعا لذت بردم. در انتها آقای امین زندگانی (بازیگر به نام سینما و تلویزیون) طی سخنرانی که در انتهای فیلم داشتند از استقبال بینظیر مردم از این فیلم اظهار تعجب کردند، که البته من خیلی دلم میخواست بهشون بگم بیشتر کسانی که دیروز اونجا حضور داشتند یا از اساتید به نام محیط زیست بودند یا رشته شون محیط زیست بود یا جزو علاقمندان حیات وحش ایران بودند. 


به امید روزی که تک تک ما ایرانیان قدر حیات وحش، محیط زیست و در کل منابع طبیعی منحصر به فردی که در مملکت خودمون داریم رو بدونیم و آگاه باشیم که این منابع به هیچ وجه پایدار نیستند!


اکران های بعدی این فیلم به شرح زیر است.

اکران دوم یکشنبه 16 بهمن ساعت 17.30 سینما پردیس ملت 4

اکران سوم چهارشنبه 19 بهمن ساعت 13.30 سینما فلسطین 3



توهم

وقتی ادمای کوچیک رو برای خودت خیلی بزرگ کنی...

هم اونا رو به اشتباه میندازی...

هم خودتو...

خودت باش!

بهتره دیگران از ما به خاطر آنچه هستیم نفرت داشته باشن تا به خاطر آنچه نیستیم دوستمون داشته باشن.